|
|
|
Apróhirdetés |
Ingyenesen feladhatja magánjellegű apróhirdetését. Ha nem talál hÃrdetésének
megfelelő rovatot, kérésére új rovatot nyitunk....
|
|
|
|
|
|
|
2015.05.11.
18 milliós bÃrság a késlekedõ banknak
18 millió forint bÃrsággal sújtotta az elszámolási határidõre vonatkozó szabályt megsértõ Banif Plus Bankot a jegybank. A pénzügyi intézményeknek legkésõbb április 30-áig kellett megküldeni a deviza alapú hitelesek részére az elszámolási értesÃtõket, ám a megbÃrságolt pénzintézet a mai napig nem teljesÃtette kötelességét - tudta meg a HavariaPress. A pénzügyi intézményeknek a deviza alapú kölcsönöknél az elszámolást 2015. március 1. és április 30. között kellett postára adniuk a fogyasztók részére. A véghatáridõ alól csak az az eset képez kivételt, ha az adott pénzügyi intézmény - szerzõdési feltételek tisztességességének megállapÃtása iránt indÃtott - bÃrósági pere 2015. március 1-ig nem zárult le. Ebben az esetben ugyanis az elszámolás megküldésének határideje a per befejezésétõl számÃtott 60. nap. Az MNB a törvényi határidõ leteltét követõen megállapÃtotta, hogy a Banif Plus Bank Zrt. több mint 35 500 darab szerzõdése kapcsán mulasztotta el megküldeni az elszámolásokat a fogyasztók részére. A jogszabálysértés alapján az MNB ma publikált határozatában arra kötelezte a Banif Plus Bankot, hogy elszámolási kötelezettségének haladéktalanul tegyen eleget, emellett a késedelem mértékére tekintettel 18 millió forint bÃrságot szabott ki a hitelintézettel szemben. Az elszámolások megküldésére várhatóan 2015. május végéig kerülhet sor a Banif Plus Bank esetében. Az MNB további pénzügyi intézményeknél is vizsgálja, hogy történt-e mulasztás az elszámolások megküldésével összefüggésben, ezek esetében azonban a Banif Plus Bankéhoz képest jóval kisebb számú késedelmes értesÃtõrõl van szó. Amennyiben e további pénzügyi intézményeknél megállapÃtható a jogsértés, akkor a jegybank valamennyi körülményre tekintettel dönt a szankció jellegérõl és mértékérõl. Az MNB az elszámolás maradéktalan végrehajtása érdekében 2015 februárja óta valamennyi érintett pénzügyi intézményre kiterjedõ témavizsgálatot folytat. Ennek során kiemelt figyelmet fordÃt a fogyasztói tájékoztatás megfelelõségére, hiányosság észlelése esetén pedig azonnal és határozottan fellép azok megszüntetése érdekében.
|
|
|
|